Підтвердження гіпотези утворення Місяця

0

Тепер науковці мають докази того, що Місяць утворився в результаті зіткнення з Тейєю.

Геофізики знайшли нові підтвердження гіпотези, згідно з якою Місяць утворився в результаті зіткнення Землі з планетою Тейя. Результати своїх досліджень автори опублікували в журналі Nature, а коротко з ними можна ознайомитися на сайті Nature News.
moon
Теорія, що супутник виник 4,5 мільярда років тому через зіткнення Землі з планетою розміром з Марс, з’явилася в 1970-х роках. Згідно з гіпотезою, Місяць сформувався з уламків, а свідченнями цього є схожий хімічний склад Землі і супутника, а також те, що у нього майже немає залізного ядра. Однак супутник повинен був утворитися і в значній мірі з матерії Тейї, але з огляду на схожість складу Місяця і Землі це означає, що планета-прародичка мала би схожий з Землею хімічний склад. Попередні дослідження зводили ймовірність цього до одного відсотка. Нове моделювання, проведене вченими, підвищило таку можливість до 20-40 відсотків. Подібність хімічного складу планет вчені пояснюють тим, що Тейя і Земля перебували на приблизно однаковій відстані від Сонця в близьких ділянках протопланетного диска і тому утворилися з однієї і тієї ж матерії. Крім того, вміст ізотопів вольфраму-182, що виникає після розпаду гафнію-182, в ґрунтах Місяця (виміряне американцями під час місії Apollo) і Землі вказує на справедливість гіпотези Тейї. “Земля і Місяць не близнюки, народжені від однієї і тієї ж планети, але вони сестри в тому сенсі, що виросли в однаковому середовищі”, – сказав один з авторів дослідження Хагай Перетц.

Comments: