Гребля Гувера на річці Колорадо США

0

Автор: студент групи РПЗ-3, Волошинський Павло

Побудована в самий розпал Великої Депресії 1930х років Дамба Гувера стала найбільшим спорудою свого часу і найбільшою греблею на момент споруди. Будівництво греблі – дуже важка робота, але більш 20000 чоловік були щасливі потрапити на будівництво Дамби Гувера, це була єдина можливість заробити в цей смутний для США час. Прозвана одним з 10 Найбільших споруд 20го Століття – Гребля Гувера продовжує привертати натовпи туристів і 70 років по тому. Ми розповімо вам про подробиці будівництва дамби і про історії цього великого споруди 

Дамба Гувера привертає більше мільйона туристів щорічно. Знаходиться це диво архітектури неподалік від Лас Вегаса, в Чорному Каньйоні. Ідея побудови греблі для забезпечення водою Південної Каліфорнії народилася завдяки міністру торгівлі США Герберт Гувер. Він скликав комісію і поставив завдання розробити план по забезпеченню водою з річки Колорадо довколишніх штатів. У підсумку, в 1922 році народився план Colorado River Compact – план будівництва дамби, перекривають води Колорадо. Президент Кельвін Кулідж затвердив проект в 1928. Первісне місце будівництва – Каньйон Боулдер, відповідно мала називатися і гребля. У наступному році президентом стає Гувер, впритул підійшов до проекту греблі, яку було вирішено будувати в Чорному Каньйоні. Первісне название- Дамба Боулдера було змінено в 1947 році, президент Труман затвердив нову назву дамби, присвоївши їй ім’я Гувера. Ось як виглядало місце, де в підсумку зросла велика дамба Гувера 

Шість Компаній, консорціум з шести невеликих підрядників, виграв тендер на будівництво дамби Гувера. Компанія General Superintendent Frank Crowe розробила спеціальне освітлення, що дозволило працювати 24 години на добу. Було введено безліч інших інновацій. Перш за все необхідно було відвести води Колорадо від будмайданчика. Були побудовано чотири відвідних тунелю, вирубані в каньйоні. На будівництво тунелів пішов рівно рік, після чого почалися основні роботи зі спорудження Дамби Гувера. Гребля була побудована з взаімосцепленія блоків, поступово заливають бетоном. На будівництво греблі пішло п’ять років, що на два роки раніше відведеного терміну. Вдалося також заощадити значну частину бюджету. Президент Франклін Рузвельт відкрив дамбу 30 вересня 1935 
Історія Гувера 
Зараз гребля Гувера – національна пам’ятка. Це найвища дамба в Західній Півкулі, висота греблі над рівнем річки Колорадо – 725 футів (221 метр). 17 потужних генераторів виробляють 4000000000 кіловат енергії на рік. Це одна з найбільших гідроелектростанцій країни. Утримання та обслуговування греблі Гувера повністю окупається за рахунок продажу енергії і грошей від туристів. 

З оглядового майданчика на греблі відкривається прекрасний вид на озеро Мід, найбільше штучне озеро в США. В останні роки рівень води у водосховищі знизився, озеро Мід може вміщати до 10000000000000 галонів води – стільки води набереться за два роки постійного течії Річки Колорадо. Щороку на дамбу Гувера приїжджають близько 9000000 туристів 
озеро Мід 
Багатьох відвідувачів цікавлять насамперед два питання: 1) Як багато людей загинуло при будівництві Греблі Гувера? 2) Скільки з жертв опинилися похованими в бетоні дамби? Відповідь на друге питання дуже проста – ніхто з будівельники не був похований у бетоні. Як ми вже згадували, при будівництві Дамби Гувера використовували блоки, які поступово заливали цементом. Впасти туди було неможливо. Що стосується загиблих при будівництві дамби – офіційне число жертв – 96. Це були люди, загиблі від повалених каменів, зірвалися зі скель і т.д. Статистика не включає загиблих від пневмонії та інших хвороб. Озвучують ще одну цифру – 112 жертв. Але сюди включають тих людей, які загинули ще задовго до того, як почалося будівництво Дамби Гувера. За переказами перші загиблим став інспектор Дж. Тірні, який потонув, підшукуючи ідеальне місце для греблі. До речі, його син, Патрік Тірні став останнім загиблим. Пізніше на честь робітників і будівельників греблі Гувера був поставлений пам’ятник 
меморіал будівельникам греблі Гувера 
Ми коротко розповіли про історію будівництва Дамби Гувера, а тепер перейдемо до цікавих фактам. Так як гребля стала унікальним будовою для свого часу, при її будівництві було введено безліч нововведень. Приміром на будівництві вперше стали використовуватися захисні каски 
міст Гувера 
У будівельному містечку – Боулдер-сіті – під час будівництва були заборонені проституція, азартні ігри і торгівля алкоголем. Заборона на продаж алкоголю зберігався до 1969, а гральний бізнес заборонений і зараз. Боулдер сіті – єдиний в Неваді місто де існує така заборона 
На місцевості навколо озера Мід залишився слід від максимального рівня води, зафіксованого в 1983 році. Причиною такого підвищення рівня стало рекордна кількість опадів, що випало в західній частині США в результаті природного явища Ель-Ніньо. Цей слід добре видно на фотографії 
водосховище Мід 
Процес затвердіння бетону, з якого побудована дамба Гувера, відбувається і донині. З кожним роком гребля стає все міцніше. Гребля здатна пропрацювати без втручання людини більше двох років, і зупиниться тільки через те, що турбіни обростуть водоростями 
турбіни Гувера 
Гребля Гувера побудована на кордоні двох штатів – Невади і Аризони, в яких діють різні часові пояси 
межа штатів 
Через терористичних загроз рух автомобілів по греблі було обмежено. Всі автомобілі піддаються огляду, а великі вантажівки і зовсім пускають в об’їзд. З цієї причини було розпочато будівництво моста через Чорний Каньйон 
міст через каньйон 
У відомому науково-популярному фільмі “Життя після людей” гребля Гувера знаходиться серед об’єктів, які будуть існувати через 10000 років після зникнення людини. Гребля Гувера – найбільше будівельне досягнення в історії США, це досягнення досі не вдалося побороти


Share.

Comments:

Leave A Reply

'