5 принципів ефективного навчання

0

Автор:  Гринчишин Ярослав, студент групи РПЗ-4

 

Вчитися та вчитися ефективно – це дві великі різниці. Вчаться всі, але чи можна таке навчання назвати ефективним? Звісно, що ні. Але є декілька принципів, дотримуючись яких, ви зробите ваше навчання ефективнішим у рази.

По-перше, перед тим як приступати до навчання, дайте собі відповідь на запитання «А для чого це мені?». Якщо ваша відповідь «на всяк випадок» або «в житті згодиться» – будь ласка, не витрачайте свій час на марно. Я тричі за життя відвідував курси англійської мови. На перспективу… По завершенню курсів, я знав англійську краще, але в житті не доводилося нею користуватися, а тому в дію вступав закон «руки в гіпсі». Цей закон каже, що рука в гіпсі буде втрачати м’язи. Тому дайте відповідь на просте запитання.

Уявіть собі, що вам трапилася можливість за два тижні поїхати до Англії, про яку ви давно мріяли. І сталося це цілком несподівано. Будемо вважати, що планети стали в потрібних місцях. І ось ви хапаєтеся за словники та репетиторів. Цікаво, чи багато ви вивчите за цей час. Щось підказує, що багато. Можливо, навіть більше ніж за 11 класів школи. Ось що значить мотивація.

По-друге, концентруйтеся. Кажуть, що мудрий не той, хто знає багато, а той – хто знає необхідне. Ось тому, на мою думку, червоний диплом показує, що власник цієї грамоти розпорошував себе на все. А уявіть собі, як би ту всю увагу прикласти лише до декількох предметів.

Інколи потрібно від чогось відмовитися, щоб стати кращим в іншому.

По-третє, їсти треба порціями – поїли, зробили паузу, щоб прочитане перетравилося. Те саме і з навчанням. Звичайно, що приклад з Англією з попереднього правила був дуже критичним (але наглядним). Але в житті такі шалені темпи навчання витримати дуже важко.  Краще вчити мову по півгодини в день, аніж три з половиною години раз в тиждень. Але це правило стосується не лише лінгвістичного розвитку.

По-четверте, застосовуйте на практиці. Прочитали теорію, використали на практиці. Не обтяжуйте себе великими обсягами теоретичних знань. В цьому якраз і полягає недолік систем освіти, хоча практичні та лабораторні роботи злегка згладжують цю слабкість офіційної освіти.

Згадайте як радять розширювати свій словниковий запас. Берете нове слово і використовуєте його протягом дня 5 раз. А за тиждень ви усвідомлюєте, що щойно несвідомо використали його.

По-п’яте, діляться отриманими знаннями з іншими. Можливо, для когось це буде відкриттям, але навчання – це саме той випадок, коли той, хто ділиться стає багатшим. На цю тему навіть є анекдот.

Професор стоїть коло дошки та зі всіх сил пояснює студентам якусь дуже заплутану теорему. І ось він не витримує і каже: «Один раз вам пояснив, другий раз, третій раз пояснив – вже сам зрозумів, а ви досі дивитеся на мене круглими очима».

Ми вчимося протягом усього свого життя. У когось школа вже позаду, а в когось, можливо, навіть університет. Але це не значить, що навчання завершилося. Навчання продовжилося, адже в навчальному закладі «твоє життя» немає випускників. Є лише вічні учні.

Джерело: http://terytoriya.com.ua/index.php/samovdoskonalennya/275-5-printsipiv-efektivnogo-navchannya


Share.

Comments:

Leave A Reply

'